söndag 12 april 2009

Mett i natta påskdagen

Idag har det minsann varit kalas. På dagen åkte vi ner till Näs till L., F, o lilla T. för att grilla. Dit kom en massa folk. F:s syskon med familjer, o hans mor o far. Vi åt då grillat + kaffe o mjuka kakor (mums), som min höggravida dotter hade bakat. Hon behöver ju vila hon, tycker ju jag som är mamman då. Det var jättetrevligt. Vädret var ombytligt. I solen var det ju varmt, men ibland kom det en snålblåst, då blev det lite Brrrr.....

Vi kom väl hem därifrån vid femtiden. Gôbben min tog några öl med sej o gick till J.
Efter en stund kom ett sms. Grillad korv om 15 minuter. Ok!
Vem tackar nej till mat? Inte jag iaf.
Det var smala o tjocka korvar, bröd o potatissallad. Efter ätandet kom det fram kaffe o en påsktårta......Det var inte fel det heller.
Men ser ni! Efter påskhelgen är det jag som ska försöka att INTE FROSSA i mat o godis.

Glömde väl ta med kameran på bägge kalasen.

Tack alla för trevlig samvaro.
Nu ska jag slappa på spikmattan innan jag kör tandborsten o mun. :O)

Go' natt alla goa människor!
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Du fick till räknaren ser jag! Va bra!
    Nu har i alla fall jag vart på konsert med min grabb och david, och det ar roligt, bilder och en liten filmsnutt finns på bloggen :O)

    SvaraRadera