torsdag 12 februari 2009

Torsdag 12 feb.

Här senaste tillskottet i vår familj. En liten tjej. Född igår ute i det fria. Hon är pigg o frisk.
Vädret håller sej fint, lite kallt o gnistrande snötäcke.

En tur på skidor skulle förgylla min dag. Efter gardinbyte, dammning,dammsugning o dragning av mattor i snön (friskt), drog jag på mej skidskorna o hämtade skidor o ostavar. Stakade iväg ner mot sjön. Drog in vinterluften i mina lungor, o stakade o stakade. Väl nere vid sjön kände jag hur svetten började rinna utför ryggen. Nåja jag började min skidfärd upp igen, mot huset. Men vad nu? Skidorna gick lättare baklänges........som jag slet. Trodde aldrig jag skulle komma upp. Ännu mera svett rann utför ryggen. Skam den som ger sej. Vädret helt fantastiskt. Jag kunde inte bara gå in. Så träningsskor på, broddar likaså. Stack iväg ut igen o Power Walkade mej svett igen. Häääärligt!!!!!

Nu gjorde hungern sej tillkänna. Fram med stekpannan.
Oooooooh va gott. Har inte käkat fläsk på flera år känns det som.


Detta var min dag idag. Ha de bra!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar