lördag 28 mars 2009

Lördag 28 mars

Opp o hoppa. Herregud! Har stängt väckarklockan. Nu blev det lite bråttom här. Idag ska ju J. komma vid halv elva o ligga spikmatta för att testa. Vi hann faktiskt göra allt vi skulle före hon kom. Trevligt med fika. Det var längesen vi gjorde det tillsammans.

Nåväl, i lagår'n har vi ett nytillskott.....

....en liten tjurkalv. A. har mjölkat mamman o hjälpt till att lära den lille o dricka mjölk. Han var inte så pigg till en början, men nu fixar han maten själv. Duktig kille!
Bilden här nedan visar våra tjejer i komaten...


OK! Dags att dra till Karlstad för att hämta min dator. Äntligen! Naturligtvis är en tur på IKEA en självklarhet. KOLLA! Jag tror dom flaggar för min ankomst. Ryktet att jag ska anlända har hunnit hit före mej. Känner mej såååå välkommen.


Konstigt! Inget speciellt som ska införskaffas, men bilen är smitfull när jag ska därifrån. Vi placerade lilla A. bakom fyra flyttkartonger som mamman skulle ha. Nej hon ska inte flytta. Förvaring på vinden!!

Tog vägen förbi hos lilla T. för en fika. Oj va den mammans mage har växt då! Väntar med spänning på att den ska bli betydligt mindre. För då har jag blivit mormor igen ju.
Nu ska jag kolla en film med Rowan Atkins.
Ha de bra!
Kram!
Vi hörs!


1 kommentar:

  1. Jaha, ja, bilen full :O) Det blev min nästan på Palmviken i eftermiddag kan jag tala om, slut i alla skåp, blir det när mamman är sjuk :O)
    Gullig liten krabat! Kalven alltså....
    Och när magen blir liten, då blir jag faster :O)

    SvaraRadera