söndag 29 mars 2009



Söndag 29 mars

Idag låg jag läääääänge o hörde på radio. Blir störtförbannad när jag hör om VD på AMF. Hur kan dom få såna jobb när dom inte tycks veta dom gör???????? Dela ut våra pengar som om det vore leksakspengar från Finansspelet. Dra in på de gamlas pensioner. Det är ju verkligen att sparka på dom som redan ligger. 60 millioner!!!!!! Ja det är ju faktiskt sant! Wania har gått under jorden tydligen. Där kan hon stanna för tid o evighet.


Nu ett trevligare ämne. Lunchförberedelser i köket. Idag blir det ........kyckling kryddad med........


........vitlökssalt, BBQ-kryddor, teriyakisoya (gôrgôtt) o vit balsamvinäger. Sen la' jag på.....


......lök, persilja, basilika o limegrön spetspaprika. Det skulle ju ha varit nåt rött också, men det kommer vid serveringen. Skvätter på lite olivolja också innan jag sätter in den i ugnen, 200 gr. i 45 min. Detta är så enkelt o gott. Vet inte än om jag ska ha bulgur eller mathavre till.

Nu ska jag göra nåt som inte är vidare kul, men nödvändigt. Sortera o städa i mina papper.

Sen blir det spikmattan! Fram o bak, på sidan o . Ja, överallt där det går att ha den.

Kan nog bli en promenad också.

Ha en supersöndag. Det ska jag ha. I hemmets sköte!!!!

Vi hörs sebnre! Det var det här med stavning då. Gör ett nytt försök då.

Vi hörs igen senare!

1 kommentar:

  1. Ha en härlig söndag, i hemmest lugna vrå!
    Kramar från Näs!

    SvaraRadera