onsdag 1 april 2009

Onsdag kväll
Ja, nu ska jag jobba en dag på tolv dagar. Det är ju iofs gött o inte behöva resa o gå upp tidigt på morgonen. MEN tänk vilka människor jag jobbar med. Det är värt varje sekund att åka iväg till Konsvinger. Alla är helt underbara.
Igår kom min väninna i No B. med dessa romantiska små.......

......rosen lyktor. Som doftar rosenträdgård. Mmmmmm.........
Efter denna uppvaktning kom min vän B. med ett litet paket som innehöll denna lilla söta......

kylling. Snart är det påsk! Härligt!
Idag står det en påse i mitt väntrum. Mitt namn står på den...........

....i påsen står denna gula ros. Men vem är det ifrån? Jodå inne i påsen finns ett kort. Glad påsk Klem fra Heftige Hulda.
Lite senare kommer ett sms. När slutar du idag? Då kommer jag springande förbi.
In kommer H. med ännu ett paket. Jag öppnar o i detta paket finner jag en......

......påskegul glasskål från .......Astrids glas, på Eidskog. Fin va?

Tusen tack ska ni ha!

Ni är helt fantastiska allihop. Med eller utan paket. Tack för att jag får komma o vara med er.

Så var det detta med april april då. Jag blev gött lurad av radion imorse. Jag kunde sms:a ordet sök til nr 72900. Då skulle jag få ett program till min mobil som jag kunde använda till att söka efter mina vänner genom att skriva in deras tel.nr.

Ewa (lättlurad) svänger in på tullen i Eda o messar ordet. När jag sänt iväg detta så ser jag på min telefon. Där står dagens datum 1 april. Nej j...ar tänker jag. Men gjort är gjort. Efter en stund kommer ett sms till mej: April april. Du är lurad. Men kostnaden för ditt sms går till UNICEF så det var ju inte ogjort om en säger. Hoppas att det kom in pengar från fler än mej.

Ännu ett sms kommer på em. Tack för ditt bidrag i morse o ha en fortsatt trevlig 1:a april. MVH UNICEF o Rix morronzoo. Varsågod det var så lite så.

Nu ska jag packa spikmattor, som kom idag.

Ha de gött allihop!

Vi hörs!

1 kommentar: