lördag 11 april 2009

Påskafton kväll

Diskuterar ni då efter frukost?


Stor o liten....

Ett litet smakprov på söta påskgubbar o påskkärringar....







Tänkte igår att jag skulle klä ut mej till påskkärring o följa med lilla T o kasta påskbrev idag. Det skulle ha vart kul med tandsvärta tänkte jag också, så det ser ut som jag hade tappat en tand. Nu var det så här att det bar sej inte bättre än att jag fick en fraktur på en tand. Jo, på riktigt. Den for ju ut då. Så istället för att gå påskkärring, blev det tandläkaren akut. Tur i oturen var att det var min tandläkare i Arvika som hade jouren. Tänk om jag hade varit tvungen att resa till Årjäng t.ex.

Efter detta besök var det att åka hem o fixa med påsklunch till mina nära o kära.

J. vår sommargranne från Norge kom med blomster, påsktårta o godis. Tack! Han fick äta med oss han också.

Vi satt på altan o fikade efter lunchen. Gött i solen men lite blåsigt var det allt. Solen stod som spö i backen.

Sen åkte alla hem, då gick liksom luften ur både mej o gôbben. Vi somnade på soffan bägge två.
Det blir rester att äta ikväll! Dôger gôtt!
Ha en fortsatt fin påskhelg!
Vi hörs!