fredag 10 april 2009

Lååååååångfredag
Igår kväll åkte gôbben med A. o T. til Charlottenberg på CIRKUS. Glada tjejer vinkade o for iväg. Jag passade på att slappa på min spikmatta när jag var ensam hemma. Klockan halv tio var cirkusprinsessorna hemma. I. kom o hämtade A. som skulle till pappa i Jönköping ( heja FBK) idag. Lilla T. stannade här o sov över.

I morse väckte jag Guldlock när klockan var tjugo i tio. Trött litta gumma. Vi gick upp o åt lite frukost.
Sen skulle hon ut till lagårn o mata djuren, upp i traktorn o hämta mat till alla djuren som går ute.




Vi tog en fika på altan. Jag städade lite ute o planterade penseer. Det blev så fint.

Fick åka till Charlottenberg o köpa nytt godis till påskbreven. För det hade jag ätit upp :O) . Vi passade på att köpa hamburgare o korv att grilla när vi kom hem.

Vi köpte en påskpresent til gôbben också..........






.....just de' en äggkokare o e' packe me ägg.

Vi var så hungriga T. o jag. så vi tände grillen direkt när vi packat upp maten.
Men vad sker då. Gasen tog slut!!!!! Fick gå in o steka färdigt i stekpannan.....

Mätta blev vi ju förstås ändå!


Efter maten blev det Pippi Långstrump. Dom filmerna har lilla T. älskat sen hon var liten.
Vi går ut ett tag medan solen skiner. Efter det är de dags fö mat igen. Då blir det gröt med äppelmos.
Ha de bra!
Vi hörs!