lördag 23 maj 2009

Lördag kväll

Igår blev det en lång dag. Jag åkte till min bror i Arvika. Vi for till Karlstad o hämtade upp min andra bror, min kusin o min moster.

Vi skulle åka till Skedvi utanför Vingåker på begravning. Det är min morbror som har dött.
Vi kom dit kvart i två efter att ha kört lite galet o fick ta en omväg dit. Men vi hann fram iaf. Det är konstigt men det är på begravning vi träffas vi kusiner.
Efter kyrkan gjorde vi inte annat än åt. Vi åt ända in i det sista. Slutade i Karlskoga med korv o bröd. Grattis kusin M. till en French Hot Dog med rätt BRÖD. Hahaha!


Väl hemma i Gunnarskog var klockan tjugo över ett, så det blev inte mycket sova den natten.


Jag skulle upp klockan sex för att förbereda för Gûnnerkemârten.
Vid åttatiden på lördagsmorgon, träffade jag C. o vi började packa upp våra
produkter.



Sen pratade vi rengöring så iaf jag blev snurrig i skallen :O)
Här sitter I. Hon säljer gamla saker.

Här har vi två härliga damer vid bordet bredvid oss....

Vi hade jättetrevligt o sålde bra. Framför allt fick vi fram ett budskap:

Det ska va' enkelt att städa.

Det ska bli RENT.

Inga "farliga" innehåll.

Det ska inte kosta skjortan.

Bra för miljön, alltså biologiskt nedbrytbart.

Nu sitter jag här o mina ögon rullar snart runt i skallen på mej. Trött o sliten ska jag snart ta med min spikmatta o sova.

Idag fyller lilla T. 4 år. Grattis gumman från mormor o P.

Vi kommer imorgon med paket.

Nu ska vi ut o jaga in en kalv som är på rymmen.

En härlig dag har jag haft.

Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Oj, en hektisk dag!
    Ta med en matta till, alltså fyra om du läser detta innan ni far ut till Bärmskog, tror det kommit en beställning till under helgen!

    Kram!

    SvaraRadera