lördag 5 september 2009

50-årskalas

Igår blev en fin dag. Besök av C. som ska sälja proWIN. Det var inte llite krångel för oss innan vi insåg att vi väntar o gör detta senare.
Klockan tre slog jag upp ett glas rött o satte mej på altan.....

In i duschen o ut o spackla ihop ansiktet efter nattens lilla sovstund. Vi samlades här för att dra iväg till grannen som fyllt 50 år.
Kanongod mat o dryck. Många skratt!

Vi satt ute tills klockan var tre. Då började det natutligtvis att hällregna.
Kan nån svara på vart f-n kommer allt detta regn ifrån? Man blir ju helt knäpp av detta.

Det kan ju vara skönt att sitta inne o läsa o mysa i regnet, men inte varje j---a dag en hel säsong.
Eller hur?

I morse var det till att ta nya tag. Trött som, jag vet inte vad klev jag in i duschen igen, spackel i fejset, iväg till Arvika för att se när A. sprang Knattejoggen.
I ösregn förstås.

Innan detta lopp var vi på Annas cafe o intog en lättare lunch.

Till I. på Parkgatan o bytte om till torra kläder, sen for vi till N. Näs för att fira min äldsta dotter på hennes födelsedag. Mackor, tårta (som förövrigt bara smalt i munnen) o kaffe smakade bra när vi kom in i värmen.
Vi tog med oss lilla T., som sover över här inatt.

Nu är jag trött på öga. Ska lägga mej o sova för imorgon ska vi till B. o J O i Fröbol.

Sen blir det en sväng till skogen för att leta kantareller.
Leta o leta det finns ju överallt.

Vi hörs!

1 kommentar: