lördag 25 april 2009

Lördag kväll

Så kom han då till slut......




........lillebror. Jag gick o la mej vid elva tiden på fredagskvällen. Krånglade på mej antisnarkmasken, kravlade mej på spikmattan o stoppade i hörlurarna till radion i öronen.

La mej tillrätta o tänkte att snart så är det zzzzzzzzzz.........

Jag hann inte somna riktigt förrän telefon ringde vid halv tolv. Det var F. som tyckte att det var bra om jag kom till T. för nu började värkarna. Så jag stack iväg. När jag kom fram stack dom iväg till BB. Jag gick o la mej o T. i sovrummet. Kl. tjugo i tre kom en bild på lellebror, som blev född vid tvåtiden. Då plötsligt kom han på att han ville snabbt komma ut o se världen.

Jag började skicka runt bilden till vänner redan på natten. P. gick upp tidigt på lördag morgon o hissade....


.......flaggan för lillkillen.

Vi åkte till Karlstad T. o jag o mötte P. på station. Sen for vi ut till sjukhuset.

Helt oooootroligt underbart o få träffa denna lille parvel. (som inte är så liten egentligen)

Några bilder från patienthotellet....



När vi kommit hem på kvällen, blev det rödtjut o grill. Grannen J. kom med blomster o.......

.....tårta. Så vi åt oss igenom den kvällen. Dagen till ära tände jag......

.....vattenpipan. Vi satt ute o pratade o skålade lite. Det var trevligt värre ska jag säga.

Nu är jag trött o ska snart gå o sova efter ett omtumlande dygn.

Från en trött men lycklig mormor.

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Grattis Mormor!
    L, ser ju oförskämt pigg ut :O)

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj vad go. Grattis då stolta mormor. Hälsa så mycket. Och du inga pussmärken nu då, de kanske inte går bort vet du. Kramar i massor

    SvaraRadera